La darrera reunió del Consell Verd
va ser dimarts, 13 de maig


26.10.07

El Consell Verd del 2007-08

Per fi hem constituït el Consell Verd per aquest curs 2007-08.
Hi repetim quasi bé tots, i tenim cares noves. Pràcticament tots els grups d'alumnes tenen almenys un representant.

el Consell Verd. 2007-08
Els consellers som:
de 1r d'ESO: Hannah Lei Pascua, Luís Cabrera, Sargis Shahinyan, Nicolás González
de 2n d'ESO: Daniel Llagostera, Giovanni Araujo, Iris Zaporta, Jennifer Noblecilla, Raúl Marcacuzco
de 3r d'ESO: Rocío Laso, Ester Ordóñez, Sandra Romero, Karla Ulloa, Abril Arregui
de l'aula d'acollida: Nina Khalatyan, Valentina Espínola
de 4t d'ESO: Roser Grimao, José Tomás Pérez, Dalila Qiqlane, Oscar Salvador
de 1r de Batxillerat: Adrian Llorente, Oscar Larroy, Hector Camps
de 2n de Batxillerat: Angel Arcos, David Calpe
profes: Carolina Crespo, Aleix Diz
personal no docent: Cisco López (conserge)
xxx
A la nostra primera reunió (26-10-2007) hem decidit:

Potenciar la recollida selectiva a les aules. Demanar compromís i estratègies per escrit als grups que deicideixin fer-la i exposar el llistat de grups compromesos al suro verd de l'institut.

Tenim més idees, les anirem posan en pràctica poc a poc.

Propera reunió:
dilluns 12 de novembre, de 9h30 a 10h30
Aqui faig un enllaç de prova a la plantilla per documents del Consell Verd

28.9.07

OLI + TARONJA + SOSA = Una olor fabulosa !!!

OLI + TARONJA + SOSA = Una olor fabulosa !

Com aquest any hem tocat molt el tema del reciclatge, us presento la recepta per fer sabó a partir de l'oli fregit que molta gent llença per l'aigüera perjudicant al medi ambient. AQUÍ US LA DEIXO:

INGREDIENTS (per a 2Kg):
  • 500 g de sosa caustica.
  • 1,25 l d'aigua.
  • 1,25 l d'oli.
  • Recipient.
  • Cullera de fusta o batidora.
PROCEDIMENT:
  • Desfer la sosa c. amb l'aigua.
  • Deixar reposar 1/2 h.
  • Afegir l'oli i remenar.
  • Esperar 24h per tallar-ho

*CONSELLS: Si es fa per a la cara es pot afegir AVENA O TARONJA i si es fa per la roba es pot posar LLIMONA.





Esperem que us agradi i que renteu molt!

Sandra Romero, membre del Consell Verd

18.9.07

Setmana de la mobilitat sostenible i segura


Atenció, nois i noies!!
Del 22 al 29 de setembre se cel·lebra la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura

Assabenteu-vos des d’aqui dels actes programats a l’Hospitalet

13.6.07

Agenda 21. Acte de cloenda

Avui, 13 de juny de 2007, a la biblioteca Tecla Sala, ens hem reunit tots els centres educatius de l'Hospitalet que hem començat aquest curs el procés de l'Agenda 21 Escolar per tal de posar en comú la feina feta. S
alutacions

L'IES Bellvitge ha estat molt ben representat. No hem pogut estar tots però si la majoria dels membres del nostre Consell Verd:

Alí Adrian Dalila Roser Sandra Ester Oscar Cisco Ismael Carolagenda21

Ens sentim orgullosos de la tasca que estem fent i hem agafat moltes idees de cara al proper curs.Salutacions
agenda21
El Consell Verd de l'IES Bellvitge

11.6.07

Les caixes-niu

This album is powered by BubbleShare
caixes-niu
En el mes de març vam posar al pati de l' institut dues caixes-niu, que ens va donar l'Ajuntament amb la signatura de l'agenda 21. La nostra finalitat era observar els ocells propis de la zona i en especial un d'ells, "el carbonero". Vam estar observant els arbres del pati per veure el lloc adequat per als nius. Vam decidir col·locar una al davant de la sala de professors i l'altra a la sortida del pati. Aquesta activitat la van realitzar alumnes de tercer d 'ESO a l'area de Ciències Naturals i a mi, com aficionat a l' ornitologia, em van demanar que els ajudés.
caixes-niu
El primer dia vam estudiar la morfologia i el comportament d'aquests ocells i el segon dia vam penjar les caixes als arbres amb ajuda d'una conserge que quasi cau de dalt de l'arbre. Malauradament algun "desgraciat" de fora del centre se les va emportar i no ens va permetre seguir la nostra observació.
Jonatan Vila, alumne de 4tESO B

Alerta CO2

Al gener de 2007 Albert Casasín i André Pessoa, de l'Estudi Pecas, que van participar en la creació del joc Alerta CO2 en la part de disseny i elaboració de continguts, van presentar-lo a l'institut als alumnes de 3r B d'ESO.
Els van ensenyar com funciona i els van explicar moltes coses sobre el medi ambient i sobre la creació de videojocs. Els alumnes també van tenir ocasió de jugar-hi unes quantes vegades, amb més o menys encert.

ACCEDEIX AL JOC
Alerta CO2 és un joc de la Fundació Natura que anima el/la jugador/a a reduir els nivells de CO2 de Ciutat Metròpoli a través de diversos escenes i jocs. Les seves decisions afectaran el grau d'escalfament de Metròpoli i els efectes del canvi climàtic a la ciutat (tempestes, sequera, incendis, etc.).
El joc està subvencionat per la Generalitat de Catalunya i, tot i que està dissenyat per a un públic juvenil, és apte per a totes les edats.
joc
Clica sobre la imatge per accedir al joc. Bona sort!!

9.6.07

Els profes també aprenem

El 7 de juny els coordinadors d'Educació Ambiental d'un munt de centres educatius de tota Catalunya ens vam reunir al Camp d'Aprenentatge de La Garrotxa per tal d'intercanviar experiències en els nostres processos d'ambientalització.
Aquestes trobades periòdiques ens serveixen per aprendre els uns dels altres, per adonar-nos dels nostres encerts i de les nostres errades i ens animen a continuar endavant.
sessio
Carolina Crespo, coordinadora d'Educació Ambiental de l'IES Bellvitge
Fotos realitzades per la nostra formadora, Irene Monferrer

8.6.07

Economia de fa dos segles: "Quan tot s'aprofitava"

Des de l'àrea de socials els alumnes de 1r i 2n d'ESO han treballat vàries lectures sobre la vida quotidiana de segle XIX que mostraven com fa més de 100 anys el reciclatge formava part de la vida quotidiana ja que tot s'aprofitava. El vidre, la roba vella i el ferro oxidat era recollit pel drapaire que els venia a fabricants que reaprofitaven aquèsts materials. La roba es cosia a casa, s'apedaçava i es passava de pares a fills. Els adobs dels camps s'obtenien dels fems d'animals, de la brisa del raïm, de les morques d'oli... Els porcs es menjaven les restes de menjar, la brisa del raïm, la fruita en mal estat, plantes i herbes,... i a canvi donaven fems per adobar els camps. Les restes de podar els arbres servien per cremar a la llar de foc. En definitiva una reflexió sobre el reciclatge quan ningú sabia que era i sobre el valor de les coses en una societat que ho aprofitava tot.

Carles Enrech. Professor de Socials.

6.6.07

El mural del reciclatge de l'aula d'acollida


Hola!!!! Som els companys i les companyes de l'aula d' acollida i us volem explicar el que hem fet sobre el reciclatge. Primer hem buscat informació a la web de l' edu 365.cat , hem fet algunes activitats i hem escrit els consells per reciclar bé. Després hem creat un mural. Aquest mural conté: els consells, els dibuixos dels contenidors i també hem posat tres bosses de reciclatge que ens ha donat l'Ajuntament.

Deixalles Electròniques

Els alumnes de 1r de Batxillerat Tecnològic hem desmuntat un telèfon mòbil amb la intenció de tornar-ho a muntar, però ens hem adonat que és impossible amb els nostres mitjans donada la seva complexitat, així que vam decidir estudiar cada part per classificar-les i portar-les al seu contenidor corresponent. Però on portem la pantalla de cristall líquid? o la placa de circuit imprès?....


Segons els darrers informes, el 90% d'un telèfon mòbil és reciclable però hem comprovat que aquest reciclatge és complicat i costós. A més, una bona part dels components són tòxics. Per això, moltes d'aquestes deixalles es porten de manera il·legal a països on la mà d'obra és barata.

Aquest problema no el tenim només amb els mòbils sinò també amb els ordinadors i altres aparells electrònics. La vida mitjana és cada vegada més curta (18 mesos la d'un mòbil i 2 anys la d'un ordinador), i per tant generen més residus. Només aquí a Espanya, es van llençar el 2006 vint milions de telèfons mòbils, uns 3 milions de quilos de residus i es van comprar dos milions més dels que vam llençar. Això vol dir que en fem un ús irracional. El volum de deixalles electròniques creix tres vegades més ràpid que el de la resta de residus. Ara representen el 5% del total.

Per reciclar-los cal portar-los a un lloc convenient (a la deixalleria o a punts de recollida). Des d'allà els porten a una planta de tractament on separen els materials reciclables (or, plata, coure, plàstics, alumini, etc...) , els tòxics (mercuri, liti, cadmi, pal·ladi, etc..) i els components que poden ser reutilitzats.

Els alumnes de 1r. de Batxillerat Tecnològic

Salutacions des de la coordinació de l'A21E de L'H.

Hola al Consell Verd,

Sóc la Nati Yesares del Casalet, des d'on coordinem l'Agenda 21 Escolar de l'Hospitalet, i he visitat el vostre blog. Moltes felicitats!! Ja veiem que treballeu força el problema dels Residus i el Medi Ambient al vostre centre. Molts ànims i continueu endavant.
ew


Nati

Recollida selectiva de deixalles al pati

Selectiva
Amb motiu del dia del medi ambient vam fer recollida selectiva de les deixalles del pati després de l'esmorzar.
Vam separar les deixalles en dos contenidors: orgàniques al contenidor marró i envasos al contenidor groc. Vam trobar de tot, des de sabates velles fins a un colom mort. La nostra opinió és que deixem el pati molt brut i que en un hora no es pot recollir tot (les dones de la neteja van estar molt contentes amb nosaltres, ja entenem per què). Fins i tot vam trobar una bossa de pipes de fa 10 anys que fins i tot havia perdut tot el seu color.

4rt B

Amb motiu del dia mundial del medi ambient

Sóc una noia que viu al barri de Bellvitge, a la localitat de l'Hospitalet de Llobregat.
hola
Escric perquè encara que a Bellvitge hi ha molts espais verds, avui, dia del medi ambient, voldria proposar que n'hi haguessin encara més.
hola

Al nostre barri, hi ha molts espais desaprofitats i aquest llocs es podrien convertir en zones verdes. Una zona molt gran i desaprofitada és la que està situada prop del Poliesportiu, tot aquest tros de solar es podria convertir en un bonic i gran parc, on hi haguessin zones verdes i més zones lliures perquè els nens puguin jugar.

Penso que és una bona proposta per tal de millorar el nostre barri.

Noemí García, 4rt A

5 de juny, Dia Mundial del Medi Ambient

Avui, 5 de juny, celebrem el dia mundial del medi ambient. Per aquest motiu voldria comentar alguns aspectes que podrien ser d'interès per al nostre municipi.




A la ciutat de l'Hospitalet, hem de reconèixer que, d' una banda hi ha bastants parcs i jardins, però d'altra banda hi ha gent que no els respecta. A la nostra ciutat no ens podem queixar que no hi ha suficients papereres de tot tipus (vidre, plàstic...), però encara hi ha gent que no està conscienciada amb aquest assumpte i ho llença tot al terra. Espais on es podria gaudir d'un bon passeig són plens de brutícia. I és que encara hi ha gent a qui no importa gents el medi ambient.


Canviant de tema, a la nostra ciutat, tot i tenir uns excel·lents serveis públics, hi ha molta gent que agafa el cotxe per coses totalment innecesàries, emetent gasos contaminants a l'atmosfera. Pels estudis realitzats sabem que un 90% de la contaminació de l'Hospitalet la produeixen els cotxes. Va sent hora de prendre consciència d'això i optar per utilitzar més els serveis públics; menys contaminants i més barats.


Arístides Gutiérrez, 4rt A

El canvi climàtic des del punt de vista econòmic

Som un grup d'alumnes de l'IES Bellvitge que estudiem economia i a partir d'un article de la contraportada de La Vanguardia "La gasolina debería ser más cara" hem analitzat alguns aspectes i obtingut algunes conclusions que tenen relació amb el medi ambient.

Podem dir que a la nostra societat hi ha una excessiva generació de residus que causen contaminaci i que si no es reciclen, es consumiran nous recursos però no es crearan de nous.


Quines són les activitats que més contaminen?
Les activitats que més contaminen són les que realitzen les empreses perquè generen molts residus, que moltes vegades són tòxics i s'aboquen als mars, rius i dáltres indrets.
Molts dels residus que generen les empreses es podrien reciclar o reutilitzar. No només contaminen les empreses sinó també les persones de la societat amb l'excessiva utilització de cotxes que contaminen el Medi Ambient , amb un consum excessiu i innecesari de béns per part de les famílies i poca cultura de reciclatge.
bbbbbbbbb


"Sembla que tant ens en doni el que succeeixi en la nostra casa, la Terra. I estem degradant-la i matant-la dia a dia".
Conclusions: Hem de cuidar més la Terra i contaminar menys el Medi Ambient perquè cada dia estem contaminant més. Hi ha algunes espècies que s'extingeixen i no les podem recuperar, en canvi, si talem un arbre el podem tornar a replantar.

"Si volem no patir amb el planeta, simplement hem de canviar el nostre paradigma desenvolupista per un altre de sostenible".
Conclusions: Hem de canviar aquest model transformant el nostre sistema de vida, de manera que no només es fixem en indicadors de creixement econòmic com per exemple el PIB sinó que hem d'anar més en compte amb les accions que fem i com ens afecten.
bbbbbbbb
Els alumnes de 1r. de batxillerat d'humanitats

CANVI CLIMÀTIC

Els alumnes de 4rt B hem treballat el tema del canvi climàtic a Física i Química amb la professora Elena Rodrigo.

Primer vam veure i vam comentar la pel·lícula d'Al GORE: Una veritat incòmoda i també vam consultar el llibre del mateix autor i molts documents que vam obtenir d’Internet i dels diaris.

Cada grup vam treballar un tema, així uns grups vam mostrar les evidències del canvi climàtic : desglaçament de glacials, torneres i tsunamis.etc;altres vam recercar explicacions que els científics donen a l’escalfament global com l’efecte hivernacle...i finalment altres vam recopilar propostes d’accions per aturar l’escalfament del planeta.


Al final, tots junts vam fer aquest
mural que resumeix el nostre treball.
xxx

Recull d'activitats

This album is powered by BubbleShare

5.6.07

the end of the "throwaway society"?


The Germans want to be the first ones to have a reccling society and they also want to have companies that recycle everything they manufacture or sell. They want the companies themselves to find a way to care for the waste they make.
The students of 4 ESO A

Adopt a highway

In America you can "adopt a highway". In 1985 Bobby Evans, an engineer with the Dept. of Transportation, thought of using volunteers to clean the roads. Volunteer work reduced the rubbish by 54%. The volunteers work 4 times a year for two years. They pick up the rubbish, keep their country beautiful and save the Dep. of Transportation a lot of money.
the students of 4 Eso B

Art ecológic


Els alumnes de 1r Batxillerat Artístic vam dedicar el dia 5 de juny a fer una sèrie de icones per col.locar sobre els contenidors de reciclatge.


Aquestes icones són representacions gràfiques, en dues o tres dimensions, de la diversitat de deixalles que van a cada contenidor.


La idea és penjar-les en forma de rosari i amb cordills sobre cada un d'ells. Així no només s'informa de què cosa va a cada contenidor sinó que també pretén ser un reclam visual per incentivar la recollida selectiva.

Alumnes de 1r Batxillerat Artístic